2016-09-02 14:54
Kręglicka i Siódmiak twarzami kolekcji Badura Icons. Miss Świata także o projektowaniu butów
1 z 37

Natalia Siódmiak, Aneta Kręglicka/Badura Icons / Ścianka

Jarosław Szado / Ścianka

Anna Ibisz / Ścianka

Maciej Zień / Ścianka

Aneta Kręglicka/Badura Icons / Ścianka

Aneta Kręglicka/Badura Icons / Ścianka

Natalia Siódmiak/Badura Icons / Ścianka

Natalia Siódmiak/Badura Icons / Ścianka

Natalia Jakuła / Ścianka

Natalia Jakuła / Ścianka

Anna Lucińska / Ścianka

Anna Lucińska / Ścianka

Natalia Klimas / Ścianka

Natalia Klimas / Ścianka

Badura Icons / Ścianka

/ Ścianka

Kamilla Baar / Ścianka

Kamilla Baar / Ścianka

Kamilla Baar / Ścianka

/ Ścianka

Paulina Sykut-Jeżyna / Ścianka

Paulina Sykut-Jeżyna / Ścianka

Lidia Kalita / Ścianka

Edyta Herbuś / Ścianka

Edyta Herbuś / Ścianka

Aneta Kręglicka / Ścianka

Marcin Prokop, Aneta Kręglicka, Natalia Siódmiak / Ścianka

Marcin Prokop / Ścianka

Joanna Horodyńska / Ścianka

Joanna Horodyńska / Ścianka

Katarzyna Zielińska / Ścianka

Katarzyna Zielińska / Ścianka

Ewa Wojciechowska / Ścianka

Ewa Wojciechowska / Ścianka

Karolina Szostak / Ścianka

Badura Icons / Ścianka

Andre Whyte / Ścianka
W przeddzień rozpoczęcia roku szkolnego miała miejsce prezentacja najnowszej kolekcji polskiej firmy Badura. Tak. Jak pisaliśmy wcześniej o polskich firmach, które czasem brzmią egzotycznie i wydają się zagraniczne, tak teraz nie ma wątpliwości — Zdzisław Badura jest twórcą firmy obuwniczej z Wadowic i od niego wzięła się nazwa.
Premiera Badura Icon, bo tak nazywa się kolekcja, charakteryzowała się tym, że twarzami jej są dwie ikony — Aneta Kręglicka Miss Świata z 1989 i wzięta w świecie modelka Natalia Siódmiak. Wydarzenie zorganizowane zostało w hotelu Bristol w Warszawie.
Kolekcję zaprojektowała Aneta Kręglicka. Jej talent do projektowania nie wziął się znikąd. Jak powiedziała - 15 lat temu zajęłam się projektowaniem mebli i zrobiłam te meble na swój użytek do biura, paru osobom zaprojektowałam też meble do domu, wydawało mi się, że strasznie mi się to podobała, ta praca, bo jeszcze wykonałam ją ze znakomitymi stolarzami, więc powstały rzeczy — patrząc z sentymentem, z perspektywy czasu, nietuzinkowe i sądziłam, że będzie to kierunek mojej pracy. Przy projektowaniu kieruję się swoją estetyką i intuicją.
Zafascynowana tworzeniem dalej opowiada — Mariaż z Badurą jest wynikiem mojej dojrzałości, że nie boję się podjąć ryzyka, a ryzyko jest duże, bo nie jestem projektantką. Jestem autorem kolekcji od początku do końca i bardzo mi zależy, żeby strona estetyczna się spodobała, ale też, żeby sukces marketingowy się pojawił.
Kręglicka dalej wyjaśnia, dlaczego wzięła udział w projekcie — Potrzebuję nowych wyzwań, nowych projektów, przy których trochę zamieszam w tym swoim codziennym zawodowym życiu.
Na pytanie od scianka.pl czy sama zaprojektowała buty od początku do końca, odpowiedziała — Cała kreacja pochodzi ode mnie. Najpierw narysowałam mood board, tj. taka tablica z inspiracjami, z pewnymi tendencjami, które chciałabym w tej kolekcji pokazać, potem była część rysunkowa, w której rysowaliśmy. Później powstawały prototypy, te prototypy były przeze mnie weryfikowane, oceniane, zmieniane. Bo trzeba wiedzieć jeszcze, że od momentu rysunku do finalnego buta to jest daleka droga i w końcu powstał produkt — tłumaczy Miss Świata.
Aneta opowiedziała też, jak się firma (Badura) dowiedziała, że może zaproponować jej współpracę — Ktoś po prostu mnie polecił, to nie wyszło z mojej strony. Monika Kapłan, która jest odpowiedzialna za strategię i za cały rebranding Badury, bo Badura przechodzi teraz duże przeobrażenie, miała ze mną kontakt wcześniej ze współpracy z marką Zień. Powiedziała mi, że zaproponowała marce Badura mnie jako projektantkę. Ponieważ poznała mnie ze strony kreatywnej ,pracując z Maćkiem (Zieniem), zaproponowała moją osobę.
Na kolejne pytanie o talent i czy narysowałaby ładny but, gdyby dać jej kartkę papieru, przybliżyła, jak to wyglądało — Takiego talentu nie mam, ja pracuję z osobą, która dobrze rysuje, natomiast ja pracuję też na kopytach i na kopycie rysuję, czyli jest kopyto i na tym kopycie rysuję. Trudność też polega na tym w tworzeniu butów, że to nie jest taka dowolność. Marka Badura ma pewne kopyta, na których ja muszę bazować. Teraz też myślimy o tym, żeby te kopyta zmieniać, żeby na wiosenną kolekcję zrobić coś innego, ale tu musiałam pracować na pewnej konstrukcji buta i tę konstrukcję miałam wyrysowaną, i na tym tworzyłam własną formę.
Czy inne firmy np. Jimmy Choo mają chrapkę na talent Kręglickiej?
Aneta Kręglicka jest skromna i mówi, że teraz o tym nie myśli. Zaskoczona pytaniem Ścianki uśmiechając się, odpowiada, że może to być pieśń przyszłości, że może jak zobaczą jej pracę z Badurą, to może zaproponują współpracę.
Z firmą Badura to nie jest jednorazowa akcja, jak wyżej powiedziała, szykuje się kolekcja wiosenna. Czekamy z niecierpliwością.
Na premierze Badura Icons w stołecznym Bristolu pojawiło się sporo gwiazd. Przyszły - Katarzyna Zielińska, Natalia Klimas, Edyta Herbuś, Paulina Sykut-Jeżyna, zapozował na ściance dawno niewidziany projektant Maciej Zień. Mogliśmy też zobaczyć na ściance znawczynię show-biznesu Ewę Wojciechowską oraz prezenterkę telewizyjną Natalię Jakułę i aktorkę Annę Lucińską. Wydarzenie poprowadził zręcznie, doświadczony prezenter telewizyjny i konferansjer Marcin Prokop.
Kto był, jak tym razem wyglądał i czym się wyróżnił? To wszystko możecie obejrzeć w naszej galerii zdjęć. Zapraszamy.
Zobacz także
Zobacz inne galerie
